Městský okruh v úseku Malovanka – Pelc-Tyrolka
Tunelový komplex Blanka je rozdělen do čtyř samostatných staveb, jejichž projektová příprava probíhala souběžně a byla proto koordinována tak, aby celý soubor staveb byl funkčním celkem. Trasa prochází urbanizovaným prostředím na hranicích historického jádra Praha, je vedena v hloubených i ražených tunelech, s připojovacími rampami v důležitých uzlech. Jedná se o jednu z nejsložitějších staveb, které kdy v Praze vznikly, a to nejen rozsahem samotné dopravní stavby, ale také množstvím vyvolaných přeložek inženýrských sítí nebo dopravních opatření při výstavbě. Tato náročnost je srovnatelná asi jen s prvními provozními úseky metra. Celková délka tunelového komplexu je 5,5 kilometru, z toho necelé 3 kilometry tvoří ražené úseky.
Zajímavosti a ocenění
- Tunelový komplex je tvořen třemi provozně samostatnými tunely: Brusnickým, Dejvickým a Bubenečským.
- Strojovna vzduchotechniky pod Letnou představuje jednu z největších ražených prostor v ČR.
- T&T Photo Competition 2011 – druhé místo ve světové soutěži (Jakub Karlíček).
- Česká dopravní stavba, dopravní technologie a významná inovace v dopravě ČDS&T 2015.
- Stavba roku 2016.
- Cena České komory autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě.
- Cena Inženýrské akademie ČR.
Prováděné činnosti
- ověřovací studie
- dokumentace pro územní řízení stavby
- dokumentace pro stavební řízení
- koordinační dokumentace souboru staveb
- koordinace inženýrských sítí
- realizační dokumentace stavební části a technologie
- pasportizace objektů nadzemní zástavby
- biologické hodnocení PP Královská obora a PP Jabloňka
- průzkumná štola
- předinvestiční studie souboru staveb pro EIB
- studie bezpečnosti provozu tunelových staveb Městského okruhu
- autorský dozor
- bezpečnostní dokumentace tunelu
- provozní dokumentace
- zajištění zkušebního provozu
- zpracování vizualizací, zajištění PR aktivit včetně webového portálu